Reklamačný poriadok
Platné od 1. 7. 2024
Spoločnosť XLSK Nábytok s. r. o. so sídlom Galvaniho 11, 821 04 Bratislava, IČO: 35 883 103, DIČ: 2021829260, IČ DPH: SK2021829260, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 31448/B (ďalej len „predávajúci“) vydáva tento reklamačný poriadok pre reklamáciu tovaru zakúpeného v predajniach pod značkou XXXLutz (ďalej len „reklamačný poriadok“). Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na reklamáciu tovaru zakúpeného v predajniach pod značkou Möbelix.
1. Tento reklamačný poriadok predávajúceho platí vo vzťahu ku kupujúcim, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle platných právnych predpisov (ďalej len „kupujúci“). Práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby zakúpenej veci alebo služby (ďalej aj ako „reklamácia“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
2. Tento reklamačný poriadok vydáva predávajúci za účelom poskytnutia základných informácií kupujúcemu o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za chyby tovarov a/alebo služieb (ďalej len „vec“ alebo „veci“), dodaných predávajúcim kupujúcemu, a to v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“).
3. Predávajúci pre účely zabezpečenia informovania kupujúceho o podmienkach uplatnenia práv zo zodpovednosti za chyby veci umožní kupujúcemu oboznámiť sa s reklamačným poriadkom na vyžiadanie v ktorejkoľvek predajni predávajúceho XXXLutz, ako aj na svojej webovej stránke www.xxxlutz.sk.
4. Reklamáciu chyby veci môže kupujúci uplatniť akoukoľvek vhodnou formou, najmä písomne prostredníctvom prechýbzkovateľa poštových služieb alebo osobne v ktorejkoľvek predajni predávajúceho XXXLutz počas prechýbzkovej doby, alebo emailom na adrese zakaznicky. [email protected]. Ak je v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy.
5. Pri uplatnení reklamácie osobne v predajni predávajúceho alebo u osoby určenej k vykonaniu opravy je kupujúci povinný predložiť doklad o zakúpení veci u predávajúceho (pokladničný doklad) alebo inak hodnoverne preukázať, že vec kúpil od predávajúceho. Na účely urýchleného vybavenia reklamácie predávajúci odporúča k reklamácii priložiť fotografie reklamovanej veci a jej chýb, prípadne rozsahu poškodenia. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť na účely vybavenia reklamácie, najmä umožniť prehliadku reklamovanej veci a zistených chýb.
6. Ak kupujúci uplatní práva zo zodpovednosti za chyby, poverený zamestnanec predávajúceho poučí kupujúceho o jeho právach zo zodpovednosti za chyby uvedených v tomto reklamačnom poriadku a po dohode s kupujúcim určí spôsob vybavenia reklamácie. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí chyby bezodkladne po vytknutí chyby kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí chyby uvedie lehotu, v ktorej chybu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia chyby, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť (napr. dlhšia dodacia lehota na dodanie náhradného dielu od dodávateľa, výrobcu a pod.). O predĺžení lehoty na vybavenie reklamácie, ako aj o objektívnych dôvoch jej predĺženia, bude predávajúci bez odkladu informovať kupujúceho.
7. Ak kupujúci uplatnil práva zo zodpovednosti za chyby prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci doručí potvrdenie o vytknutí chyby kupujúcemu bez zbytočného odkladu emailom alebo iným prostriedkom diaľkovej komunikácie, prostredníctvom ktorej kupujúci reklamáciu uplatnil. Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že komunikácia v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za chyby bude zo strany predávajúceho zabezpečená najmä prostredníctvom emailovej komunikácie na emailovú adresu kupujúceho uvedenú v kúpnej zmluve alebo na emailovú adresu uvedenú kupujúcim pri uplatnení nárokov zo zodpovednosti za chyby. Kupujúci poskytne predávajúcemu za týmto účelom svoje kontaktné údaje (napr. kontaktnú adresu, email a tel. číslo). V prípade, ak kupujúci nemá emailovú adresu, bude predávajúci komunikovať s kupujúcim telefonicky, čo následne potvrdí písomne poštovou zásielkou.
8. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu, resp. osobe na to predávajúcim určenej, potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie a že musí strpieť odovzdanie alebo sprístupnenie reklamovanej veci, inak nie je možné pristúpiť k vyriešeniu uplatnených práv zo zodpovednosti za chyby. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
9. Pokiaľ by uplatnenie práva zo zodpovednosti za chyby zakúpenej veci mohlo kupujúcemu spôsobiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom alebo sa jedná o vec, ktorá je zabudovaná alebo ktorá je súčasťou nehnuteľnosti, posúdi predávajúci chybu zakúpenej veci po dohode s kupujúcim buď na mieste alebo iným spôsobom.
10. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je pri prevzatí kupujúcim bez chýb.
11. Kupujúci je povinný pri používaní veci dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel aj podmienky stanovené pre používanie veci v záručnom liste alebo návode na používanie. Kupujúci je povinný tiež užívať a ošetrovať vec v súlade s jej prirodzenou životnosťou.
12. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
13. Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho do dvoch mesiacov od zistenia chyby, najneskôr do dvoch rokov od dodania veci kupujúcemu, resp. v prípade kúpy použitej veci do jedného roka od dodania veci, ak bola medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá kratšia doba zodpovednosti predávajúceho za chyby. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie. Záruka v dĺžke dvoch rokov nie je poskytovaná v prípade kúpy veci na účely výkonu podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania kupujúceho.
14. Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k veci vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
15. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako jeden rok.
16. V prípade výskytu chyby na digitálnom plnení má kupujúci práva zo zodpovednosti za chyby v zmysle § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.
17. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie chyby výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia chyby, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia chyby spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez chyby, na závažnosť chyby a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia chyby spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
18. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie chyby, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Kupujúci má v tom prípade nárok na primeranú zľavu z ceny alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy ako je upravené v bode 22 tohto reklamačného poriadku.
19. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol chybu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
20. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal chybnú vec, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak.
21. Predávajúci pri odstránení chyby zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie chybnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
• predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
• predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s jeho povinnosťou na odstránenie chybnej veci a inštaláciu novej veci alebo opravenej
veci v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
• predávajúci odmietol odstrániť chybu z dôvodu neprimeraných nákladov,
• vec má rovnakú chybu napriek oprave alebo výmene veci,
• vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
• predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že chybu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre
kupujúceho.
23. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku chyby alebo ak je vada zanedbateľná.
24. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k chybnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže kupujúci odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez chybnej veci.
25. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa chyba prejavila.
26. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
27. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
28. Kupujúci je povinný vytknúť zjavné chyby veci bez zbytočného odkladu po jej prevzatí akoukoľvek formou, najlepšie priamo na dodacom liste alebo v preberacom protokole.
29. Ak si kupujúci neuplatní práva zo zodpovednosti za chyby u predávajúceho v záručnej dobe, práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby veci zaniknú.
30. Právo zo zodpovednosti za chyby veci kupujúcemu neprináleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má chybu, bol na existenciu chyby predávajúcim výslovne upozornený a súhlasil s kúpou veci aj s chybou.
31. Rovnako právo zo zodpovednosti za chyby veci kupujúcemu neprináleží ak kupujúci chybu sám spôsobil.
32. Predávané veci v zásade nie sú vhodné na použitie pre komerčné účely a do komerčných priestorov, napr. do jedální, hotelov a pod. Predávané veci sú určené výhradne len na domáce použitie. Predávajúci nezodpovedá za chyby veci spôsobené nadmernou záťažou, vyplývajúcou z používania veci na iné komerčné alebo nekomerčné účely alebo na inú podnikateľskú alebo zárobkovú činnosť, resp. na iné účely ako na jeho na bežné použitie v domácnosti.
33. Záruka sa ďalej nevzťahuje na poškodenia vzniknuté na zakúpenej veci v dôsledku bežného opotrebovania, na chyby spôsobené nesprávnym, nešetrným a nevhodným používaním veci, jej nesprávnym alebo nevhodným umiestnením, nevhodnou stavebnou pripravenosťou, nesprávnym skladovaním alebo dopravou, na chyby alebo poškodenie spôsobené neodbornou montážou, čistením, najmä na poškodenie alebo zmeny stavu, vzhľadu čalúnenia a textilných častí nábytku spôsobené nesprávnym čistením, ako aj na iné poškodenia a chyby z dôvodov na strane kupujúceho.
34. Záruka sa tiež nevzťahuje na poškodenie alebo chyby zakúpenej veci spôsobené tým, že kupujúci nakladal s vecou v rozpore s priloženým návodom na použitie.
35. Záruka sa ďalej nevzťahuje na chyby, ktoré vznikli v dôsledku vyššej moci (prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.).
36. Vystavené veci môžu byť predmetom kúpnej zmluvy iba v prípade výslovnej dohody predávajúceho a kupujúceho v kúpnej zmluve s uvedením prípadných chýb či opotrebenia veci ako dôsledku vystavenia veci.
37. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola dohodnutá nižšia cena.
38. Ak ide o použité veci, nezodpovedá predávajúci za chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí kupujúcim.
39. V prípade ak je vec predávaná na základe vzoriek alebo vyobrazenia v katalógu alebo na základe vystavenej veci u predávajúceho, nebudú sa u vecí z priemyselne vyrábaných materiálov považovať drobné zmeny alebo odchýlky vo farbe, štruktúre, odtieni, hrubosti, vzoroch, prevedení, hmotnosti, sile, pevnosti a. i. oproti vzorke alebo vyobrazeniu veci v katalógu alebo vystaveniu veci u predávajúceho, za chyby veci a predaná vec sa bude považovať za dodanú v súlade s kúpnou zmluvou. Za chyby veci sa nebudú ďalej považované odchýlky alebo zmeny vo farbe, štruktúre, odtieni, hrubosti, vzore, prevedení, rozmeroch, hmotnosti, hrúbke, pevnosti a. i., ktoré nie sú väčšie ako minimálne alebo malé, alebo v prípade výrobkov vyrobených z prírodných materiálov (drevo, koža a. i.) a predaná vec sa bude považovať za dodanú v súlade s kúpnou zmluvou.
40. Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od vytknutia chyby do vykonania opravy. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
41. Ak je vada veci odstránená výmenou veci za vec bez chýb, začne plynúť nová záručná doba od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka – záručná doba na poskytnutú súčiastku začne plynúť od prevzatia súčiastky.
42. Predávajúci vydá kupujúcemu doklad o vybavení reklamácie, v ktorom bude uvedený spôsob vybavenia reklamácie a dátum vybavenia reklamácie, a to buď v písomnej forme alebo ho zašle na emailovú adresu kupujúceho.
43. Za účelom prevzatia veci po vybavení reklamácie uplatnenej osobne je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá na reklamáciu (potvrdenie o vytknutí chyby), preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti (občiansky preukaz, cestovný pas), alebo preukázateľne splnomocniť inú osobu na prevzatie reklamovanej veci, inak môže predávajúci alebo osoba vykonávajúca opravu odmietnuť vec vydať.
44. Tento reklamačný poriadok je platný a účinný dňom 1.7.2024.
45. Predávajúci je oprávnený vykonať úpravy a zmeny reklamačného poriadku v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Na práva a povinnosti spojené s uplatnením práv zo zodpovednosti za chyby sa vždy vzťahuje reklamačný poriadok, ktorý bol platný a účinný v čase kúpy veci (uzavretia kúpnej zmluvy).
Spoločnosť XLSK Nábytok s. r. o. so sídlom Galvaniho 11, 821 04 Bratislava, IČO: 35 883 103, DIČ: 2021829260, IČ DPH: SK2021829260, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 31448/B (ďalej len „predávajúci“) vydáva tento reklamačný poriadok pre reklamáciu tovaru zakúpeného v predajniach pod značkou XXXLutz (ďalej len „reklamačný poriadok“). Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na reklamáciu tovaru zakúpeného v predajniach pod značkou Möbelix.
1. Tento reklamačný poriadok predávajúceho platí vo vzťahu ku kupujúcim, ktorí sú spotrebiteľmi v zmysle platných právnych predpisov (ďalej len „kupujúci“). Práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby zakúpenej veci alebo služby (ďalej aj ako „reklamácia“) musia byť vždy uplatnené v súlade s týmto reklamačným poriadkom.
2. Tento reklamačný poriadok vydáva predávajúci za účelom poskytnutia základných informácií kupujúcemu o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za chyby tovarov a/alebo služieb (ďalej len „vec“ alebo „veci“), dodaných predávajúcim kupujúcemu, a to v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“).
3. Predávajúci pre účely zabezpečenia informovania kupujúceho o podmienkach uplatnenia práv zo zodpovednosti za chyby veci umožní kupujúcemu oboznámiť sa s reklamačným poriadkom na vyžiadanie v ktorejkoľvek predajni predávajúceho XXXLutz, ako aj na svojej webovej stránke www.xxxlutz.sk.
4. Reklamáciu chyby veci môže kupujúci uplatniť akoukoľvek vhodnou formou, najmä písomne prostredníctvom prechýbzkovateľa poštových služieb alebo osobne v ktorejkoľvek predajni predávajúceho XXXLutz počas prechýbzkovej doby, alebo emailom na adrese zakaznicky. [email protected]. Ak je v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližšom, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie záručnej opravy.
5. Pri uplatnení reklamácie osobne v predajni predávajúceho alebo u osoby určenej k vykonaniu opravy je kupujúci povinný predložiť doklad o zakúpení veci u predávajúceho (pokladničný doklad) alebo inak hodnoverne preukázať, že vec kúpil od predávajúceho. Na účely urýchleného vybavenia reklamácie predávajúci odporúča k reklamácii priložiť fotografie reklamovanej veci a jej chýb, prípadne rozsahu poškodenia. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu všetku súčinnosť na účely vybavenia reklamácie, najmä umožniť prehliadku reklamovanej veci a zistených chýb.
6. Ak kupujúci uplatní práva zo zodpovednosti za chyby, poverený zamestnanec predávajúceho poučí kupujúceho o jeho právach zo zodpovednosti za chyby uvedených v tomto reklamačnom poriadku a po dohode s kupujúcim určí spôsob vybavenia reklamácie. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí chyby bezodkladne po vytknutí chyby kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí chyby uvedie lehotu, v ktorej chybu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia chyby, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť (napr. dlhšia dodacia lehota na dodanie náhradného dielu od dodávateľa, výrobcu a pod.). O predĺžení lehoty na vybavenie reklamácie, ako aj o objektívnych dôvoch jej predĺženia, bude predávajúci bez odkladu informovať kupujúceho.
7. Ak kupujúci uplatnil práva zo zodpovednosti za chyby prostriedkami diaľkovej komunikácie, predávajúci doručí potvrdenie o vytknutí chyby kupujúcemu bez zbytočného odkladu emailom alebo iným prostriedkom diaľkovej komunikácie, prostredníctvom ktorej kupujúci reklamáciu uplatnil. Predávajúci týmto informuje kupujúceho, že komunikácia v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za chyby bude zo strany predávajúceho zabezpečená najmä prostredníctvom emailovej komunikácie na emailovú adresu kupujúceho uvedenú v kúpnej zmluve alebo na emailovú adresu uvedenú kupujúcim pri uplatnení nárokov zo zodpovednosti za chyby. Kupujúci poskytne predávajúcemu za týmto účelom svoje kontaktné údaje (napr. kontaktnú adresu, email a tel. číslo). V prípade, ak kupujúci nemá emailovú adresu, bude predávajúci komunikovať s kupujúcim telefonicky, čo následne potvrdí písomne poštovou zásielkou.
8. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný poskytnúť predávajúcemu, resp. osobe na to predávajúcim určenej, potrebnú súčinnosť nevyhnutnú pre vybavenie reklamácie a že musí strpieť odovzdanie alebo sprístupnenie reklamovanej veci, inak nie je možné pristúpiť k vyriešeniu uplatnených práv zo zodpovednosti za chyby. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
9. Pokiaľ by uplatnenie práva zo zodpovednosti za chyby zakúpenej veci mohlo kupujúcemu spôsobiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť do miesta uplatnenia reklamácie bežným spôsobom alebo sa jedná o vec, ktorá je zabudovaná alebo ktorá je súčasťou nehnuteľnosti, posúdi predávajúci chybu zakúpenej veci po dohode s kupujúcim buď na mieste alebo iným spôsobom.
10. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaná vec je pri prevzatí kupujúcim bez chýb.
11. Kupujúci je povinný pri používaní veci dodržiavať okrem všeobecne známych pravidiel aj podmienky stanovené pre používanie veci v záručnom liste alebo návode na používanie. Kupujúci je povinný tiež užívať a ošetrovať vec v súlade s jej prirodzenou životnosťou.
12. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
13. Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho do dvoch mesiacov od zistenia chyby, najneskôr do dvoch rokov od dodania veci kupujúcemu, resp. v prípade kúpy použitej veci do jedného roka od dodania veci, ak bola medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá kratšia doba zodpovednosti predávajúceho za chyby. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie. Záruka v dĺžke dvoch rokov nie je poskytovaná v prípade kúpy veci na účely výkonu podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania kupujúceho.
14. Ak je na predávanej veci, na jej obale, v návode pripojenom k veci vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
15. Ak ide o použitú vec, kupujúci a predávajúci sa môžu dohodnúť aj na kratšej záručnej dobe, nie však kratšej ako jeden rok.
16. V prípade výskytu chyby na digitálnom plnení má kupujúci práva zo zodpovednosti za chyby v zmysle § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.
17. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie chyby výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia chyby, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia chyby spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez chyby, na závažnosť chyby a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia chyby spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
18. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie chyby, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. Kupujúci má v tom prípade nárok na primeranú zľavu z ceny alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy ako je upravené v bode 22 tohto reklamačného poriadku.
19. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo kupujúci vytkol chybu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
20. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal chybnú vec, ak sa kupujúci s predávajúcim nedohodnú inak.
21. Predávajúci pri odstránení chyby zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie chybnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
• predávajúci vec neopravil ani nevymenil,
• predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s jeho povinnosťou na odstránenie chybnej veci a inštaláciu novej veci alebo opravenej
veci v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
• predávajúci odmietol odstrániť chybu z dôvodu neprimeraných nákladov,
• vec má rovnakú chybu napriek oprave alebo výmene veci,
• vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
• predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že chybu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre
kupujúceho.
23. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku chyby alebo ak je vada zanedbateľná.
24. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k chybnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže kupujúci odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez chybnej veci.
25. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa chyba prejavila.
26. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
27. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
28. Kupujúci je povinný vytknúť zjavné chyby veci bez zbytočného odkladu po jej prevzatí akoukoľvek formou, najlepšie priamo na dodacom liste alebo v preberacom protokole.
29. Ak si kupujúci neuplatní práva zo zodpovednosti za chyby u predávajúceho v záručnej dobe, práva kupujúceho zo zodpovednosti za chyby veci zaniknú.
30. Právo zo zodpovednosti za chyby veci kupujúcemu neprináleží, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má chybu, bol na existenciu chyby predávajúcim výslovne upozornený a súhlasil s kúpou veci aj s chybou.
31. Rovnako právo zo zodpovednosti za chyby veci kupujúcemu neprináleží ak kupujúci chybu sám spôsobil.
32. Predávané veci v zásade nie sú vhodné na použitie pre komerčné účely a do komerčných priestorov, napr. do jedální, hotelov a pod. Predávané veci sú určené výhradne len na domáce použitie. Predávajúci nezodpovedá za chyby veci spôsobené nadmernou záťažou, vyplývajúcou z používania veci na iné komerčné alebo nekomerčné účely alebo na inú podnikateľskú alebo zárobkovú činnosť, resp. na iné účely ako na jeho na bežné použitie v domácnosti.
33. Záruka sa ďalej nevzťahuje na poškodenia vzniknuté na zakúpenej veci v dôsledku bežného opotrebovania, na chyby spôsobené nesprávnym, nešetrným a nevhodným používaním veci, jej nesprávnym alebo nevhodným umiestnením, nevhodnou stavebnou pripravenosťou, nesprávnym skladovaním alebo dopravou, na chyby alebo poškodenie spôsobené neodbornou montážou, čistením, najmä na poškodenie alebo zmeny stavu, vzhľadu čalúnenia a textilných častí nábytku spôsobené nesprávnym čistením, ako aj na iné poškodenia a chyby z dôvodov na strane kupujúceho.
34. Záruka sa tiež nevzťahuje na poškodenie alebo chyby zakúpenej veci spôsobené tým, že kupujúci nakladal s vecou v rozpore s priloženým návodom na použitie.
35. Záruka sa ďalej nevzťahuje na chyby, ktoré vznikli v dôsledku vyššej moci (prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.).
36. Vystavené veci môžu byť predmetom kúpnej zmluvy iba v prípade výslovnej dohody predávajúceho a kupujúceho v kúpnej zmluve s uvedením prípadných chýb či opotrebenia veci ako dôsledku vystavenia veci.
37. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu sa záruka nevzťahuje na chyby, pre ktoré bola dohodnutá nižšia cena.
38. Ak ide o použité veci, nezodpovedá predávajúci za chyby zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec pri prevzatí kupujúcim.
39. V prípade ak je vec predávaná na základe vzoriek alebo vyobrazenia v katalógu alebo na základe vystavenej veci u predávajúceho, nebudú sa u vecí z priemyselne vyrábaných materiálov považovať drobné zmeny alebo odchýlky vo farbe, štruktúre, odtieni, hrubosti, vzoroch, prevedení, hmotnosti, sile, pevnosti a. i. oproti vzorke alebo vyobrazeniu veci v katalógu alebo vystaveniu veci u predávajúceho, za chyby veci a predaná vec sa bude považovať za dodanú v súlade s kúpnou zmluvou. Za chyby veci sa nebudú ďalej považované odchýlky alebo zmeny vo farbe, štruktúre, odtieni, hrubosti, vzore, prevedení, rozmeroch, hmotnosti, hrúbke, pevnosti a. i., ktoré nie sú väčšie ako minimálne alebo malé, alebo v prípade výrobkov vyrobených z prírodných materiálov (drevo, koža a. i.) a predaná vec sa bude považovať za dodanú v súlade s kúpnou zmluvou.
40. Ak je reklamácia vybavená opravou, predlžuje sa záručná doba o dobu od vytknutia chyby do vykonania opravy. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
41. Ak je vada veci odstránená výmenou veci za vec bez chýb, začne plynúť nová záručná doba od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka – záručná doba na poskytnutú súčiastku začne plynúť od prevzatia súčiastky.
42. Predávajúci vydá kupujúcemu doklad o vybavení reklamácie, v ktorom bude uvedený spôsob vybavenia reklamácie a dátum vybavenia reklamácie, a to buď v písomnej forme alebo ho zašle na emailovú adresu kupujúceho.
43. Za účelom prevzatia veci po vybavení reklamácie uplatnenej osobne je kupujúci povinný predložiť doklad, na základe ktorého bola vec prijatá na reklamáciu (potvrdenie o vytknutí chyby), preukázať svoju totožnosť platným dokladom totožnosti (občiansky preukaz, cestovný pas), alebo preukázateľne splnomocniť inú osobu na prevzatie reklamovanej veci, inak môže predávajúci alebo osoba vykonávajúca opravu odmietnuť vec vydať.
44. Tento reklamačný poriadok je platný a účinný dňom 1.7.2024.
45. Predávajúci je oprávnený vykonať úpravy a zmeny reklamačného poriadku v súlade s príslušnými právnymi predpismi. Na práva a povinnosti spojené s uplatnením práv zo zodpovednosti za chyby sa vždy vzťahuje reklamačný poriadok, ktorý bol platný a účinný v čase kúpy veci (uzavretia kúpnej zmluvy).